Terug naar nieuwsbrief
 
 
 
Nieuwe planning voor LIP+
 
 
  Dat de livegang van de nieuwe landelijke intake portal (LIP+) is uitgesteld, gaat ons aan het hart. Maar het ontwikkelteam, testers en beheerders werken moedig door en zijn overtuigd van een mooi eindresultaat. We zijn daarom blij dat er een nieuwe planning ligt.

Het was ons plan om in de zomer van 2019 een vernieuwd Mijnaansluiting.nl te lanceren. De ontwikkeling van een complex deel van de applicatie - met diverse prijscomponenten en business rules - kost echter meer tijd dan gedacht.

Nieuwe opleverdatum
Alle requirements, complexe issues, capaciteit en risico's hebben we bij het herplannen nogmaals onder de loep genomen. We hebben nu een beter beeld bij de issues die opgelost dienen te worden en wat de impact hiervan is. De livegang staat gepland eind november 2019.

Waar we aan werken
Het ontwikkelteam bouwt gestaag door aan de nieuwe software. Benieuwd waar we zoal druk mee zijn?
  • Het realiseren van een opdrachtdocument: gebaseerd op een diversiteit aan antwoorden op vragen, gekozen producten, gekoppelde prijzen en (netbeheerder-) specifieke business rules genereert LIP+ opdrachtdocumenten welke door klanten in het aanvraag proces direct geaccordeerd kunnen worden met de algemene voorwaarden die van toepassing zijn.
  • Role based access model: bepaalde onderdelen moeten geconfigureerd worden voor generiek gebruik, per netbeheerder én per gebruiker. Deze verschillende (toegangs)rechten maken de software veilig maar ook complex.
  • Aanvragen voor meerdere adressen: in LIP+ wordt het mogelijk om voor meerdere adressen aansluitingen aan te vragen voor elektriciteit, gas, warmte, water, riool en media. Dit is bijvoorbeeld handig bij aansluitingen voor nieuwbouwwijken. Wel is het bouwen van deze functionaliteit complex door de hoeveelheid variaties. Veel testwerk dus...
  • EAN codeboek: elke twee weken updaten we het zeer uitgebreide EAN-codeboek in het huidige LIP. Een handeling met veel kans op fouten. Hiervoor zou een servicekoppeling komen met EDSN, maar deze blijkt voorlopig niet beschikbaar. We spreken nu met EDSN over een pragmatische oplossing, zoals een wekelijkse delta van de wijzigingen.
 
Elke zes weken is er een LIP+ Update Sessie waarin we je bijpraten over de nieuwste ontwikkelingen. De eerstvolgende staat gepland op 2 juli 2019. Wil je inbellen via Skype? Neem dan gerust contact op met Fred Hopmans.
 
 
  Terug naar nieuwsbrief  
 
 
 
 
Informatie
 
Mijnaansluiting.nl
Netbeheerders per regio
Nieuws aanleveren
Klantenservice
 
Contact
 
 
 
 
 
Informatie
 
Mijnaansluiting.nl
Netbeheerders per regio
Nieuws aanleveren
 
Klantenservice
 
Contact